Met plezier en rust je dagelijkse dingen kunnen doen. Het gevoel hebben met de stroom mee te kunnen bewegen, in plaats je door al je verplichtingen heen te moeten worstelen. Je prettig voelen in je eigen lichaam. Je gezond voelen. Rust in je hoofd. Zelf je eigen keuzes kunnen maken in wat je wel en niet doet. Is dat niet een geweldig gevoel?”

Ieder kind verdient het om lekker in zijn vel te zitten. Om rust in zijn hoofd te ervaren. Ontspannen te kunnen spelen, maar ook ontspannen te kunnen leren. Om te zijn wie hij is, met al zijn emoties, zijn goede maar ook zijn minder goede kanten.

Als jong meisje voelde ik mij niet zo. Totdat ik, op 8-jarige leeftijd, in aanraking kwam met een kinesioloog. Zij hielp mij af te komen van die vervelende buikpijn en hoofdpijn die ik altijd had, maar ook kon ik na een sessie bij haar beter omgaan met mijn hooggevoeligheid en hoogbegaafdheid.

Hoewel ik toen ik 18 jaar was nog wel een keer een cursus “Kunst van het spiertesten” heb gedaan, duurde het nog vele jaren voordat ik weer in aanraking kwam met de kracht van kinesiologie. Het kwam op het perfecte moment: na een aantal mooie functies binnen het onderwijs was ik op een punt gekomen dat ik niet meer in de juiste rol zat. Kinesiologie hielp mij door een periode van overspannenheid heen te komen en in te zien wat ik echt wilde doen: kinderen helpen zich de beste versie van zichzelf te voelen. Overigens was deze droom niet nieuw: als jong meisje wilde ik al kinderarts worden en er is ook een tijd geweest dat ik droomde van een eigen praktijk aan huis. Alle ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan maken dat ik nu die droom kan gaan leven.  

Kinderen en leren

Jonge kinderen leven en leren door middel van spel. Onbezorgd en vol vertrouwen treden ze de wereld tegemoet. Hoe mooi zou het zijn als ze dit kunnen behouden in de rest van hun leven? Te vaak echter raken ze dit gevoel al op jonge leeftijd kwijt. Onderwijs gericht op presteren, grote klassen en veel prikkels zowel binnen als buiten school maken dat ook jonge kinderen al gestresst raken. Vaak uit zich dit in onrust, leerproblemen en concentratiestoornissen. Ik ben heel blij dat ik in mijn huidige baan als leerling coach en studiebegeleider op een middelbare school, maar ook steeds meer in mijn praktijk en door mijn opleiding kinderen kan helpen om te gaan met deze druk. Hierbij staat bewegen centraal. Want als je als kind niet afleert te bewegen, te spelen en goed voor jezelf te zorgen, kun je dat als volwassenen ook blijven doen in je dagelijkse leven. 

En verder…¬†

Hierboven staat mijn visie, de reden waarom ik doe wat ik doe. Op de andere pagina’s lees je wat ik doe in mijn praktijk. En verder? Een korte impressie: Esther, 36 jaar, getrouwd, moeder van 2 jonge kinderen. Sportief: al 16 jaar bodypumpinstructeur en sinds de geboorte van mijn zoontje in 2015 fanatiek hardloopster, met als hoogtepunt het finishen van de Marathon van Amsterdam in 2019. Daarnaast ben ik al 12 jaar werkzaam (geweest) in het onderwijs als onder andere docent biologie, afdelingsmanager, onderwijsplanner en locatieleider van een middelbare school. Nu bij mijn huidige school geef ik nog steeds een paar uurtjes biologie, maar ben ik dus ook leerling coach en studiebegeleider.

Verder verdiep ik mij graag in de wetenschappelijke achtergrond van de gebruikte therapie-vormen en ben ik ervaringsdeskundige op het gebied van gevoelig zijn voor prikkels, soms iets teveel van jezelf vragen en overspannen raken, maar ook worstelen met overgewicht en voedingsintoleranties. Een heel pakket dus. Met mijn kennis en mijn ervaring hoop ik jou verder te kunnen helpen om meer balans, rust en energie in je leven te ervaren.